Isnin, Mac 26

Dihimpit Kesesatan

Assalamualaikum.. lama sudah tidak meluangkan masa untuk berbicara dengan hati. Hari ini aku masih lagi diberikan kesempatan untuk terus hidup di Dunia yang Allah cipta ini.. nikmatnya terlalu indah. Hingga aku sendiri hanyut diulik mimpi dunia yang mengasyikkan. Kekadang aku tidak sedar aku semakin hari semakin dihimpit oleh dosa yang seringkali aku sendiri yang ciptakan, walhal sudah aku tahu ianya satu perbuatan yang bisa mendatangkan dosa.. Namun aku sebagai insan biasa tidak bisa menolak atau mematahkan perasaan ingin itu. Tiap kali aku ingin KEMBALI tiap kali itulah semakin kuat godaan yang aku terima. Sungguh aku tidak mahu  cara hidup begini, namun aku juga manusia yang takkan pernah bisa melawan nafsu yang sering merajai jiwa.. Jiwa aku semakin hari semakin kusut. Aku tahu apa yang aku perlu lakukan.. Tapi... aku setiap kali tewas dengan pujukan dunia sehingga aku terus,terus dan terus terbuai dengan keasyikkan yang telah menutup mata hati aku.. Ya Allah,, tiada tempat untuk aku curahkan rasa isi hati ini.. pada Mu jua aku mohon Keampunan. aku seringkali tewas.. Ya Allah... perkukuhkanlah Iman didadaku.. Hanya pada Kau lah jua tempat aku berlindung.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan